zondag 5 april 2015

Plannen!!!

Heey, ik wil deze maand meer gaan plannen zoals jullie wellicht weten. Dus hierbij een post over mijn planning van komende week.
Het is namelijk bijna pasen, en ik heb vakantie! Maar ik heb misschien iets te veel ingeplant.. Nou, dat valt ook wel mee. Ik spreek namelijk graag af met vriendinnen, maar wil ook wel tijd voor mezelf. Dat is soms lastig te combineren, helemaal als de leraren denken dat je toch niks te doen hebt en je dan maar stapels huiswerk geven. Ik geef ook wat tips over hoe je nou een beetje goed kunt plannen.
                                                                                                                                                                                          Dit is mijn planboekje







Nou heb ik even een planning gemaakt over mijn paasweekend. Zoals je ziet heb ik er vrij weinig opstaan, maar wel dingen die veel tijd in beslag nemen.
 En nou denk je misschien van waarom plan je het als je met je vriendinnen gaat afspreken? Nou kijk als ik ga afspreken doe ik dit meestal in de vakantie rond 1 uur. Maar ik word rond een uur of 10 wakker dat betekend dat ik nog een paar uurtjes heb om dingen te doen. En ik vind het fijn als ik heel productief ben geweest een dag. Ik had vandaag bijvoorbeeld: Artikelen schrijven, ortho en afspreken. De eerste twee heb ik gedaan maar de laatste niet, want met diegene met wie ik zou afspreken konden niet. Maar ik heb wel artikelen geschreven en naar de ortho geweest. 

En nou heb ik nog een tip voor als je een planning maakt voor een paar dagen: laat een paar regels er onder vrij bij elke dag. zo kan je als je nog iets extra's te doen hebt dat er zo bijschrijven. 

Het gevaar alleen van een week planning is dat je het nooit helemaal precies kan doen. Want het kan altijd veranderen. Daarom maak ik vaak als ik een dag bijv. heel productief wil zijn gewoon een dag planning 

Hier een voorbeeld van een dag planning bij mij (ik maak hem meestal in de ochtend) :

  • 10:00 - 10:45 opstaan, ontbijten + douchen en klaarmaken
  • 10:45 - 11:00 spullen pakken en klaarleggen voor huiswerk maken
  • 11:00 - 11:35 Nederlands bladzijde 206+207+208 maken
  • 11:35 - 11:50 Pauze! kopje thee halen
  • 11:50 - 12:30 Geschiedenis ond. 1 van werkstuk beginne
  • 12:30 - 12:40 Pauze 
  • 12:40 - 13:00 wiskunde 
  • 13:00 - 13:30 Ontspannen/boek lezen voor boekverslag +informatie opzoeken over boek
  • 13:30 - 13:40 Pauze 
  • 13;40 - 14:15 geschiedenis ond. 1 afronden + ond. 2 beginnen

 Dit is dan wel een planning met alleen maar huiswerk maar dat is ook eigenlijk het belangrijkste waarvoor ik planningen maak (dit is btw de echte planning die ik morgen ga volgen hihi). Zoals je ziet heb ik best vaak een pauze, en dit is echt omdat ik anders mijn aandacht er gewoon niet bijhoud. Ik kan me namelijk niet zo heel lang focussen op 1 ding. Max. een uur. En het is gewoon fijn om zo nu en dan even iets anders te doen. Ga bijvoorbeeld even een ommetje maken of maak wat lekkers voor jezelf, maar zorg ervoor dat je gewoon even ergens anders mee bezig bent


Ik gebruik altijd als ik een taak af heb een marker. Ik marker dan gewoon de taak, dit vind ik er veel leuker uitzien dan bijvoorbeeld gewoon met een pen erdoorheen strepen. Ook geeft het je een goed gevoel als je de taak afstreept.


Nou dit waren een paar van mijn tips. en hoe mijn planning er de komend dagen uitziet (ik ga naar B-brave in slagharen!!) ik hoop dat jullie het leuk vonden en laat een comment achter met wat jij met pasen gaat doen.

Xxx kim


Geen opmerkingen:

Een reactie posten