vrijdag 3 april 2015

thee time = me time !

Ik ben zo'n enorme theeverslaafde. Altijd lust ik wel thee, Ik kan zo 2-3 koppen thee achterelkaar drinken. En ik vind vrijwel alle thee lekker. Dus, ja je kan wel stellen dat ik een enorme fan van thee ben. En thee is ook nog goed voor je. Zo heeft groene thee een heleboel goede bestanddelen en is het ook goed dat je een uur tot half uur voordat je gaat slapen nog wat thee neemt daar slaap je beter van. In deze blogpost vertel ik welke thee waar goed voor is en dat je het ook nog zelf kunt maken.



niet alle thee is hetzelfde. Je hebt zwarte, witte, groene, fruitige en kruiden thee. Maar de eerste drie blijkt echt uit onderzoek dat ze goed voor je zijn fruit en kruiden thee is nog niet echt heel goed onderzocht. En die thee komt ook niet echt van de thee plant maar meer van aroma's van kruiden en gedroogd fruit en dergelijke.

Hieronder een aantal dingen waar groene, witte en zwarte thee goed voor is.

Groene thee is goed voor:


  •  Als je diabetes hebt en het verminderd de kans op diabetes
  • Je hebt minder kans op hartkwalen en andere dingen met je hart.
  • Het zou ook de kans op kanker aanzienlijk verkleinen. Dingen in de groene thee doden kankercellen maar laten het goede deel zoals het is
  • En de thee is ook nog goed voor je huid doordat het veel antioxidanten bevat!
Zwarte thee is goed voor:


  • Mensen die zwarte thee drinken hebben sterkere botten dan mensen die dat niet drinken
  • zwarte thee zou ook een oppeper zijn door de theïne die erin zit (in een hele kleine hoeveelheid)
  • ook is zwarte thee goed voor de spijsvertering
 Witte thee is goed voor:


  •  witte thee zou misschien nog wel beter zijn dan groene thee in sommige opzichten
  • Het hept met het afvallen witte thee zorgt er namelijk voor dat je lichaam geen extra vet opslaat, dat je bij alles wat je doet exra calorieën verbrandt en het geeft je een mentale boost


Je kunt thee ook zelf maken. Ik wil  graag in mijn moestuin wat kamille en munt plantjes om je eigen lekkere thee thee te maken. Het is btw ook beter om biologische thee te kopen die vrij grof is. Hier zitten namelijk de natuurlijke aroma's nog aan, wat je vaak bij die hele goedkope thee niet hebt. Ook vind ik het fijn om losse thee te kopen en die dan in van die thee lege theezakjes te doen (die je overigens bijv. bij de Albert Heijn kan kopen)

Nou dit was een beetje een informatie blogpost en ik hoop dat jullie hem ook en beetje leuk vonden. 

Xxx Kim




Geen opmerkingen:

Een reactie posten