donderdag 9 april 2015

hoe heb ik de laatste dagen gegeten?

Heey, vandaag een blogpost over mijn eetgedrag. Ik had me voor genomen om beter te eten. Dus nu die chocopasta pot even aan de kant schuiven. En dan bij. lekker een stukje brood met ham of kaas te eten. Ook moest er meer afwisseling komen in mijn manier van eten. Maar het is een hele verandering, dus dat gaat nog niet zo soepel. Ik denk dat ik weer wat teveel me heb laten verlijden door al het lekkers wat er op deze wereld bestaat. Mmmh wat heb ik gegeten en wat word mijn plan van aanpak nu? lees gauw verder.


Als eerste wat heb ik gegeten
En ik heb dit een beetje opgeschreven en een beetje overnagedacht, en ik at de laatste paar dagen echt heel ongezond. Nou was het natuurlijk pasen, maar ook daarvoor at ik slecht. Want mijn moeder had eigenlijk heel weinig paaseieren en al dat andere lekkere snoep. Maar wat ik wel bedoel is dat ik zomaar voor geen enkele logische reden allemaal snoep koop. Of bijv. een pak oreo's. Nou heb ik me bij dat pak oreo's een beetje laten omkopen door een vriendin (kuch laila) nee grapje schat. Maar goed dat koop ik dan wel weer. Net als bijv. een reepchocola van vrijdag.

Wat word mijn plan van aanpak

En dan zit ik op instagram of weheartit en dan kijk je bijv. op healthy food inspiration, en dan krijg je de meest mooiste plaatjes te zien. met de allergezondste meiden erbij. En dan word je weer  "jaloers" en dan denk je: waarom kunnen zei dit wel en ik niet. Maar ik bedacht me later wel door het zien van die plaatjes dat ik wel gezonder ging eten. En ook heb ik een bedoel informatie opgezocht over dat gezond eten, en dat motiveerde ook heel erg. Want als je zomaar ineens bedenkt: ja ik ga vanaf NU gezond eten! Nou dan durf ik bijna wel te wedden dat het niet een mega succes word.

Tip!

Waar ik ook in geloof is dat als je een doel voor ogen hebt dat het dan ook beter gaat.  Dus schrijf op in een speciaal boekje waarom je dit wilt. en is het wel echt nodig. En wat je met dat boekje ook kunt doen is er elke dag inschrijven of je goed hebt gegeten, afwisselend, genoeg en natuurlijk gezonder dat gisteren. En als je het elke dag bijhoud dan kan je op een gegeven moment terug kijken en dan denk je of: wat at ik toen slecht jeetje man, Of: ik at toen wel beter dan nu.
Het helpt ook om het misschien met een vriendin te doen. Zo heb je altijd iemand waar je erover kan praten, en je kunt elkaar enorm motiveren. Als je bijv. goede vriendinnen bent en je komt vaak bij elkaar, dat je dan een plan opstelt. Je kan ook dan nog even nagaan van wat hebben we verkeerd gedaan en wat moet beter. En zo werken jullie samen aan de perfect bikini body (moet je natuurlijk er ook bij sporten maar daar heb ik het later nog over)

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad.

Xxx Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten