woensdag 1 april 2015

April goede voornemens!

Ik had even bedacht om weer eens ff een blogpost te schrijven. Ik heb namelijk al zo'n tijd niet iets geschreven. En daar had ik eigenlijk best wel zin in. Dus daarom in deze blogpost wat goals/ideeën voor de maand april. En deze ideeën hebben ook te maken met meer biologisch leven en ook veel gezonder, want dat is nog wel eens een struikelpunt bij mij... Maar goed proberen kan geen kwaad toch?!









 Voornemens

  • Minder snoepen/vette dingen eten
  • Meer moeite doen voor bijv. een lunch op school of een tussendoortje
  • Vaker sporten
  • Mijn moestuin in elkaar zetten
  • beter plannen (qua huiswerk en afspraken) 
  • beter slapen en langer
 minder snoepen/vette dingen eten.

Nou kookt mijn moeder eigenlijk niet zo vaak erg "vette dingen" toch heb ik wel (vaak) de neiging om zo nu en dan gezellig met vriendinnen een patatje te eten of even snel nog een reep chocola kopen op de weg naar huis. En natuurlijk zo nu en dan mag dat ook wel maar soms gebeurt dat iets te vaak...

Meer moeite doen voor bijv. een lunch op school of een tussendoortje.

Dit is een best groot struikelpunt voor mij. Want ik neem eigenlijk heel vaak weinig of zelf niks mee naar school. En dit is natuurlijk super slecht. Want zo koop je of iets ongezonds uit het automaat of je eet helemaal niks en als je thuis komt krijg je ineens een vreetbui. Dus van daar wil ik meer moeite steken in mijn lunch of tussendoortje. Je kan bijv. een wrap maken, heel simpel maar ook heel lekker. Of een kleine salade die je kan meenemen.


Vaker sporten.

En nou sport ik eigenlijk al best vaak. Ik turn namelijk 3 keer in de week, maar dit vind ik niet echt genoeg want ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om ff te hardlopen. Want dit is goed voor je conditie, je bent vaker buiten en het is ook bewezen dat je beter slaapt als je hebt gesport. Maar ik wil bijvoorbeeld ook een schema voor mezelf maken met krachttraining. Ook al doe ik dat trouwens de laatste tijd wel steeds vaker, gewoon ff een kwartiertje krachttraining.

mijn moestuin in elkaar zetten.

Ik ben een tijdje geleden begonnen met wat zaadjes voor planten voor in mij moestuinbak. Ik heb vorig jaar namelijk ook een moestuin gehad en dat was best een succes. Ik doe dit dan met mijn broertje die er helemaal enthousiast over is. Want hij vroeg er alweer om toen het nieuwe jaar nog maar net was begonnen (ietsje te vroeg hihi). Maar voordat ik kan planten moet er natuurlijk eerst een bak komen. Want wij maken dan een bak van 1m bij 2m dit idee kwam een beetje van deze site:
de makkelijke moestuin.

Beter plannen (qua huiswerk en afspraken)

ik zit nu in de eerste klas van het Havo/Vwo. En ga volgend jaar waarschijnlijk Vwo doen maar dan moet ik natuurlijk wel een beetje kunnen  plannen. Want een planning maken is op zich niet zo heel moeilijk als je weet wat je allemaal moet. Maar het ook daadwerkelijk uitvoeren is dan het struikelpunt. Ik moet bijv. nu een werkstuk voor geschiedenis inleveren (wat ik overigens een vrij leuk vak vind..) maar dit moet over twee weken af, en er zitten 4 onderdelen in dit werkstuk. Dus in principe 4 kleinere werkstukken samenvoegen tot 1 grote. Dus daar ben je wel even mee bezig. En natuurlijk heb ik dan ook nog mijn andere huiswerk, en sport en vriendinnen dus, ja dat moet gewoon goed geplant worden. En nou weet ik dat je het in de 2e, 3e, 4e, 5e en 6e klas natuurlijk nog véél meer gaat krijgen dus daarom kan ik me daar nu alvast op voorbereiden.

Beter slapen en langer

Ik krijg eigenlijk doordeweeks nooit genoeg nachtrust. En dit is eigenlijk heel slecht want (genoeg) slapen is super belangrijk. Maar, ja dat lukt niet altijd maar ik denk ook wel dat ik niet de enige ben die wat moeite heeft met genoeg slapen. Want meestal zit ik nog tot laat op instagram, twitter etc. Maar dat moet ik dan misschien een beetje afleren of zo. Zodat ik dan een betere nachtrust heb.

Zo ik hoop dat jullie dit een beetje leuk vonden. en in de maand april ga ik nog wel terug komen op deze onderwerpen!

Xxx Kim

1 opmerking:

  1. ja want je neemt altijd mij eten, pestkop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen